۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: نرخ جدید نانوایی‌های آزادپز در نوبت ابلاغ است

  • کد خبر: ۱۸۱۵۲۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
فرماندار مشهد: نرخ جدید نانوایی‌های آزادپز در نوبت ابلاغ است
فرماندار مشهدگفت: دو ماه کار کارشناسی انجام شده و نرخ شهر مشهد را برای نانوایی‌های آزادپز‌ مشخص کرده ایم. منتظریم در استان تصویب و ابلاغ شود.

به گزارش شهرآرانیوز نشست مردمی این هفته فرماندار مشهد با حضور نانوایان آزادپز و گلایه‌هایشان از اعمال نشدن افزایش قیمت و طرح درخواست نرخ‌نامه جدید کلید خورد.

گلایه‌های شهروندان در خصوص اجرایی نشدن سامانه رهن و اجاره املاک هم موضوعی بود که طی هفت روز گذشته به عنوان بیشترین مطالبه مردمی از طرف شهروندان به دست ما رسیده بود که اتفاقا ما را بر آن داشت تا در نشست مردمی فرماندار مشهد به نمایندگی از شما آن را مطالبه کنیم. البته موضوعاتی مانند درخواست‌های برخی را روستاییان مبنی بر قطع شدن جریان آب روستایشان، زمین‌های رها شده سطح شهر که زمینه تجمع افراد معتاد و سوزاندن ضایعات است نیز از دیگر دغدغه‌ها بود.

در ادامه گفت‌وگوی ما با فرماندار مشهد و پاسخ به یکایک این پرسش‌ها را می‌خوانید.

یکی از درخواست‌هایی که از سوی بسیاری از شهروندان مطرح می‌شود، موضوع سامانه اجاره بها و رهن است که قرار بود در املاکی‌ها اجرا شود، اما طبق آنچه در پیام‌های مردمی برای ما ارسال می‌شود و در درخواست‌های حضوری برخی از شهروندان در جلسه‌های مردمی نیز شاهدش هستیم، اجرایی نشدن این سامانه است. این مسئله پیگیری می‌شود؟

پاسخ فرماندار: بله، ما از برخی املاکی‌های سطح شهر بازدید کرده‌ایم و در حال پیگیری هستیم. مدتی پیش چند املاکی را به همین دلیل پلمب کردیم. مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ شکایات خود را اعلام کنند یا از طریق اداره راه و شهرسازی موضوع را مطرح و پیگیری کنند.

شکایت‌هایی از سوی برخی از روستاییان اطراف مشهد مطرح شده است مبنی براینکه ساعت‌هایی در روز جریان آب آن‌ها قطع می‌شود تا آب شهر مشهد تأمین شود. این موضوع را تایید می‌کنید؟

پاسخ فرماندار: آب هیچ روستایی را قطع نکرده‌ایم که آب مشهد وصل شود. در همه جا کمبود آب هست، اما آب مشهد از روستا‌ها تأمین نمی‌شود که آب روستایی را قطع کنند. این موضوع صحت ندارد.

درباره حفر چاه، عکس‌ها و خبر‌هایی در فضای مجازی بازنشر شده است که در برخی مدارس مشهد یا بعضی مکان‌ها اقدام به حفر چاه برای تأمین آب انجام شده است، این موضوع صحت دارد؟

پاسخ فرماندار: یکی از راهکار‌های تأمین آب همین است که با حفر چاه مشکل آب را حل کنیم. در هر مکانی که لازم باشد، شرایط این مسئله فراهم شود، بتوانیم مجوز بگیریم و منعی نداشته باشد این کار را انجام می‌دهیم.

درخصوص زمین‌های رها شده در مشهد و درخواست رسیدگی به آن‌ها به دلیل تجمع معتادان، سوزاندن ضایعات و انباشته شدن زباله‌ها، روند رسیدگی چگونه است؟

پاسخ فرماندار: این زمین‌ها عمدتا مالک شخصی دارد که باید پیگیری کنند. بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظف هستند این مسئله را پیگیری کنند و مالکان شخصی هم باید تصمیم بگیرند.

مروری بر درخواست‌های مردمی

نانوایان آزادپز متقاضی افزایش قیمت نان

قیمت نانی که امسال عرضه می‌کنیم با هزینه تمام شده‌ای که برای خودمان دارد نه‌تن‌ها تطابق ندارد که حسابمان منفی می‌شود. درخواست همه ما این است که افزایش نرخ نان آزاد را هم تصویب کنید. چرا برای نانوایان دولتی انجام داده‌اید، اما برای ما مصوب نمی‌کنید؟

پاسخ فرماندار: دو ماه کار کارشناسی انجام شده است و نرخ شهر مشهد را برای آزادپز‌ها مشخص کرده ایم. منتظریم در استان تصویب و ابلاغ شود. پیگیری می‌کنم که این کار انجام شود. مکلف هستیم نرخ‌نامه‌ای به شما بدهیم. درباره نانوایان دولتی که مقایسه می‌کنید باید بگویم آن‌ها دو سال هیچ‌گونه افزایشی در نرخ‌نامه نداشته‌اند، اما نانوایان آزادپز سال گذشته نرخ‌نامه جدید داشتند. به هر حال به شما قول داده‌ام که این کار انجام می‌شود و پیگیری کرده‌ایم، اما تعیین زمان در اختیار ما نیست.

شهروند متقاضی مساعدت مالی

همسرم فوت کرده است. خانه و زندگی ندارم. دو سال است پیگیرم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار بگیرم. به دلیل دهک اعلام شده برای من متولیان امر گفته‌اند تأیید نمی‌شوم. چون یارانه پسرم هم برای من واریز می‌شود. برای درخواست کمک مالی مراجعه کرده‌ام.

پاسخ فرماندار: باید یارانه فرزندتان را جدا کنید، اما، چون چند ماه ممکن است زمان ببرد به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع داده می‌شوید که تا آن زمان کمک مالی برای شما داشته باشند.

پزشک متقاضی جابه‌جایی

پزشک هستم. سال‌۹۱ با رتبه ۱۷۰ قبول شدم. به مناطق محروم فرستاده شدم. هفت سال در بدترین مناطق خدمت کردم. با توجه به شر‌ایط زندگی درخواست جابه‌جایی دارم. زندگی من با مخاطره جدی روبه‌رو شده است. لطفا مساعدتی کنید که بتوانم جابه‌جا شوم.

پاسخ فرماندار: پس از تماس با مسئول مربوط در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری وضعیت و درخواست، ارجاع حضوری داده می‌شوید.

شهروند متقاضی بررسی خطای پزشکی

بعد از سه ماه از گذاشتن پلاتین در پای فرزندم هنوز پایش جوش نخورده است. به چند فوق تخصص مراجعه کردیم و می‌گویند خطای پزشکی است. مسئله ما الان پرداخت ۳۰ میلیون تومان هزینه جراحی است. این خسارت متوجه پزشکی است که خطا کرده است، اما می‌گویند شکایتمان به جایی نمی‌رسد.

پاسخ فرماندار: با نظام پزشکی صحبت می‌کنم اگر خطایی صورت گرفته و مربوط به پزشک باشد باید رسیدگی شود. این موضوع را برای بررسی ارجاع می‌دهیم.

روستاییان متقاضی آسفالت جاده

از اهالی روستای ناربند هستیم. جاده‌مان آسفالت نشده است. به دلیل معدن سنگی که در این محل وجود دارد و به خاطر جابه‌جایی سنگ‌ها، جاده خراب است. اهالی دام‌هایشان را فروخته‌اند و مهاجرت کرده‌اند. لطفا برای ما کاری انجام دهید تا همین چند خانوار که باقی مانده‌ایم مجبور به مهاجرت نشویم.

پاسخ فرماندار: با تماس تلفنی و پیگیری موضوع، چون بیش از بیست خانوار آنجا مستقر هستید حتما کار آسفالت انجام می‌شود و در نوبت انجام این کار قرار می‌گیرید.

کشاورزان روستایی متقاضی رسیدگی به مصرف بی‌رویه آب

در روستای ناربند، کشاورزان به دلیل مصرف آب بی‌رویه از سوی ساکنان و ویلا‌هایی که در این روستا ساخته شده‌اند، با مشکل جدی روبه‌رو هستند. ما قنات داریم و تحت پوشش آبفا نیستیم. نمی‌دانیم چطور باید این موضوع را پیگیری کنیم.

پاسخ فرماندار: این مسئله پیگیری می‌شود.

جمع‌بندی درخواست‌های مردمی

در این جلسه نیز مشابه جلسه‌های مردمی هفته‌های گذشته، درخواست‌هایی برای اشتغال و وام از سوی مردم مطرح شد که فرماندار برای رسیدگی به مسئولان مربوط ارجاع داد یا با تماس تلفنی پیگیری کرد. از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این جلسه پرونده‌های قضایی برخی از شهروندان بود. برای آن‌ها شفاف‌سازی شد که مسیر اجرایی خود را باید از طریق قضایی پیگیری کنند و در حوزه فعالیت‌های فرمانداری نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->